maandag 9 september 2013

Peak District

Zoals ik vorige week al schreef zijn we van de zomer een week in de Peak District op vakantie geweest. Het was een familievakantie dus het fotograferen was redelijk beperkt. Maar gelukkig lang ons huisje vlak aan een mooi gebied waar ik toch twee avonden en een ochtend heen kon gaan.
Het weer was "variabel". De ene dag volop regen. De andere zon. Maar ook dan was het nog bang afwachten wat het weer op het moment zou doen dat je kan fotograferen. Gewoonlijk was het een snelle opeenvolging van zon en wolken. Meestal doet het iets anders als hetgeen je hoopt. En dan sta je daar te wachten ... Rustgevend is dat wel natuurlijk.

Bij deze enkele foto's.

Dit eerste beeld was gemaakt tijdens een lichte storm. Gelukki had ik me daar op voorbereid en was ik volledig in regenkledij de berg op geklauterd. Een mooie zonsondergang die ik rechts in beeld gehoopt had bleef echter uit.

Rushop ledge van op Mam Tor
Many thanks to James Grant for telling me where he made this picture.
De onderstaande foto is op dezelfde plaats gemaakt. Blijkbaar een zeer populair hek om te fotograferen. Maar toen ik er was had ik de plek gelukkig voor mezelf.

Zonsopgang van op Mam Tor

Zonsopgang op Mam Tor

Geen opmerkingen:

Een reactie posten