donderdag 27 december 2012

The best of 2012

Nu het jaar weer op een haar na voorbij is, is er massaal aandacht voor lijstjes, best-of's, terugblikken, overzichten, etc.
Ik daarentegen ben al stilaan aan het plannen voor volgend jaar. Maar ondertussen moet ik natuurlijk wel de beelden van 2012 nog verwerken en een selectie op Vilda zetten. Dus is een snelle "best of 2012" niet zo moeilijk.

Ook dit jaar niet noodzakelijk de beste beelden maar degene die ik ofwel goed vind, heel veel moeite voor gedaan heb, al lang wou maken, een herinner aan de omstandigheden heb, ...
Zoals steeds zitten er flink wat zespotige diertjes bij.

Top 10 in random volgorde:

Zwarte heidelibel - Sympetrum danae

Mergeldraaigatje - Tapinoma erraticum

Pools akkertje

Veenbesblauwtje - Plebejus optilete (Doelsoort 2013 :-) )

Bretons spikkeldikkopje - Pyrgus armoricanus Mijn laatste ontbrekende (ex)Vlaamse dagvlindersoort

Roodbonte parelmoervlinder - Euphydryas maturna


Tengere grasjuffer - Ischnura pumilio

Gentiaanblauwtje - Phengaris alcon, Maculinea alcon

Brede orchis in de Snoekengracht - Dactylorhiza majalis

Overwinterend Citroenlieveheersbeestje - Psyllobora 22-punctata


Op Vilda staat mijn volledige top 30 van 2012.

En bekijk zeker de "best of 2012" van het volledige Vilda-team op Facebook ook eens.

5 opmerkingen:

  1. Goed gedaan! Hopelijk kunnen we in 2013 nog eens samen op stap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Gert, volgend jaar gaan we zeker nog eens samen op stap. Ik moet mijn planning nog opmaken maar ik heb alvast iets voorzien waar je prima aan kan helpen :-)

      Verwijderen
  2. Super fun collection - I especially enjoy that ant! I love that you show the beauty most people overlook as unimportant or nuisance.
    visiting from Best Photos of 2012 by JMG-Galleries Blog Readers
    http://www.jmg-galleries.com/blog/2013/01/09/photos-2012-jmggalleries-blog-readers/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thanks a lot.
    If you especially liked the ant: be sure to have a look at the images of www.alexanderwild.com
    His ant photographs are amazing!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Very impressive! A beautiful set! Thank you for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen