maandag 6 augustus 2012

Een ochtendlijke trip naar de Kleine Nete

Het is begin augustus en de vorige post op deze blog dateert van eind januari...
Tsss. Vanaf nu moet het wat regelmatiger, en ga ik zowaar ook wat terug in de tijd.

Goed, flashback naar een willekeurig moment tussen januari en augustus: eind mei ben ik op een mooie lenteochtend naar de Netevallei geweest in Nijlen. Ik wou daar Nete fotograferen bij zonsopgang, Lenteklokjes en Lange ereprijs fotograferen. (De plantenkenners onder jullie lachen nu al).
  • Zonsopgang: check. Zowel de Kleine Nete als het Netekanaal en een paar beelden van het Natuurpunt-reservaat "Vloeibeemden". De beelden
  • Lenteklokje: deze waren hetzij uitgebloeid, hetzij totaal onbereikbaar. In tegenstelling tot pakweg Sneeuwklokjes staan deze niet in grasland/bos maar in moeras/rietruigtes. Ik had nochtans toestemming van de beheerders om door het gebied te gaan maar ik vond de juiste toegang niet en de gracht was te diep. Toch enkele beelden vanop een afstandje.
  • Lange ereprijs: bloeit eind juni/half juli. Dus ruim een maand te vroeg. Doh.
Kleine Nete te Nijlen


1 opmerking: