zaterdag 9 oktober 2010

Augustus-libellen in Den Diel

"Den Diel" is een overbekend libellengebied. Maar zelf was ik er tot voor kort nog nooit geweest.
Eind augustus ben ik er een ochtend heen getrokken om libellen te fotograferen. Ik had een gigantisch natuurgebied verwacht maar het was eigenlijk iets heel klein.
Jammer maar helaas was ik ook vergeten mijn wekker te zetten dus het was al licht tegen dat ik wakker werd. En toen moest ik nog een uur rijden.
Tegen dat ik er was, was de wind dus al veel te sterk en de beestjes waren ook al te actief om nog echt goede dingen te doen.
Wat uiteraard niet wil zeggen dat ik niet geprobeerd heb en toch een paar redelijke beelden gemaakt heb. Maar dus veel minder dan verwacht.

Zwarte heidelibel:



Bandheidelibel:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten