maandag 5 juli 2010

Kort maar krachtig naar de Jura

Het afgelopen weekend ben ik Veenhooibeestje gaan zoeken. Donderdagvoormiddag in de auto en hup naar de franse Jura. Tegen de avond had ik ze al gevonden! Net zoals vorig jaar bij het Zilverstreephooibeestje. Overigens, niet toevallig, in hetzelfde venencomplex.

Dit is het:


Dit is het gebied waar het vloog. Samen met Roodstreephooibeestje, Rode vuurvlinder, Woudparelmoervlinder, (nog één) Zilverstreephooibeestje, ...:




Tegen de middag werd het weer bloedheet dus sprong ik in de auto om van de airco te genieten. Om mij onduidelijke reden sluiten de franse cafés net wanneer je er wil schuilen voor de hitte. Vorig jaar had ik daar ook al last van.
Om voldoende lang de hitte te ontvluchten ben ik dan maar helamaal naar de Lorraine gereden. Op zoek naar Gevlekte witsnuitlibel.
Helaas heb ik die niet gevonden. Wel massa's muggen, dazen, regenboogdazen en paardendazen.
En gelukkig ook iets leuk nieuw, Braamparelmoervlinders. Die beestjes moeten afzien tussen de bramen want geen enkele was onbeschadigd.


En sinds heel lang heb ik ook nog eens een LHB gefotografeerd. Met de nieuwe macro en twinflits.
Een Vierentwintigstippelig lieveheersbeestje dat aan het eten was van Blaassilene.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten