zondag 5 juli 2009

Na jaaaaren zoeken: S. w-album

Al jaren lang staat het Veenhooibeestje boven op mijn wenslijst. Van 't weekend zou ik nog eens een poging wagen om het te gaan zoeken en fotograferen.
Helaas, keelpijn en aanverwanten hebben me wijselijk doen beslissen om toch maar iets dichter bij huis te zoeken.

Een ander vlindertje dat ook al jaren boven aan mijn wenslijst staat (ex-aequo met Veenhooibeest) is de Iepenpage.
Nu wil het toeval dat Natuurstudiegroep Dijleland en Natuurpunt Studie een inventarisatieproject van de Iepenpage lopen hebben (gesponsord door de provincie Vlaams-Brabant): http://www.vlinderwerkgroep.be/andere-projecten/iepenpage/
Dat blijkt bijzonder goed te lopen met verschillende nieuwe locaties in de afgelopen weken.

Eentje daarvan ligt op de Koeheide, aan de rand met het Bertembos. Nota bene een bosrand waar ik vorig jaar nog heb zitten zoeken naar Iepenpage in de overtuiging dat het een prima locatie zou zijn.


Vorig jaar vond ik er geen kleine pages, maar dit jaar had ik veel meer succes. Er vlogen er een aantal en als je maar lang genoeg wacht komen ze laag genoeg om ze heel mooi te kunnen zien.







In de ruige graskanten langs een zandwegje vond ik nog een boel Greppelsprinkhanen.


En hier en daar zat er een Krasser tussen.


En last but not least: een plaatje van onze dochter die haar mobiel (uiteraard vlindertjes en libellen) weer helemaal in de knoop aan het rammelen is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten