zondag 17 juni 2007

Ondergrondse sprinkhaan

Eindelijk nog eens een foto om te tonen: een Veenmol.

Een natuur-minded collega van mijn schoonzus had zo'n beesten in de tuin en zo kwam het verhaal toevallig bij mij terecht.

Ik had zo'n beestjes nog nooit gezien en het was al snel geregeld dat hij er voor mij eentje zou vangen om te fotograferen. Gezien de beestje plantenwortels eten en zich thuisvoelen in een moestuin waren ze toch al maar "matig gewenst".

Uiteindelijk heb ik er 5 gekregen om te fotograferen en heb ik uuuuuren geprobeerd om er een deftige foto van te maken. Met resultaat maar het heeft dus wel wat slaap gekost.

Ik heb ze natuurlijk niet in onze tuin gezet om ze te fotograferen want dan zouden ze meteen weg geweest zijn (en zich nu te goed doen aan onze tuin). Ze leven immers in ondergrondse gangetjes. Het beestje en de modder op de foto zitten ... in mijn brooddoos. Dat was nu eenmaal de meest geschikte (platste) pot in de buurt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten