zondag 4 februari 2007

Een Canon 20D kan niet zwemmen!

Hoi,

van 't weekend ben ik twee daagjes met Dries (Adriaens) naar de kust getrokken.
Zaterdagochtend waren we paraat om de ganzen in de Uitkerkse polder te fotograferen en daar heb ik een "stomme stoot" uitgehaald.

Zoals ik wel eens doe als ik over een poort of draad kruip had ik ook nu mijn toestel met lens gewoon op statief gezet tegen de paal van de poort waar ik over zou kruipen. Ik had er alleen niet op gerekend dat ik bij het overklimmen de poort met een smak tegen mijn statief zou knallen. Hierdoor ging het geheel eerst tegen wat bakstenen aan om een tweetal meter lager ondersteboven in een sloot te eindigen.

Toen ik mijn toestel uit de sloot haalde stroomde het water er echt uit. Batterij er meteen uit en afdrogen geblazen zo goed en zo kwaad als het kon.

De microdrive was alleszins nog in orde maar het toestel zat vol met water dus als ik de batterij er in stak kreeg hij een eigen leven.
Dan maar alle kleppen open en boven de verwarming gezet.

Nu, anderhalve dag boven een verwarming later denk ik dat al het vocht er uit is. Hij lijkt het ook wel terug te doen maar het is nog afwachten hoeveel modder er nog in het toestel afgebleven is. Hopelijk niet genoeg om schade aan te richten want anders was het wel een heel duur weekend.

Jeroen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten